۱۲ هنرجوی برتر بعد از عبور از مراحل گزینشی و مقدماتی این فصل، به این مرحله پا گذاشتند. در این قسمت با هنرجویان، نظرات، و انگیزه‌هایشان از حضور در برنامه ستاره افغان، بیشتر آشنا می‌شویم.

 

بابک محمدی، ۲۵ سال پیش در شهر مشهدِ ایران به دنیا آمد، او اصالتن از هرات افغانستان بوده و  مدت ۹ سال است که به موسیقی محلی روی آورده است. ایشان علاقه‌مند برنامه ستاره افغان بوده و به همین خاطر در این فصل شرکت کرده است. آقای محمدی، فعلن در جمع ۱۲ اشتراک‌کننده برتر این فصل قرار دارد.

 

فرحان عدیل در سال ۱۳۷۳ در شهر اسلام آباد پاکستان به دنیا آمد. اصلیت ایشان از ولایت کندهار افعانستان است. او تحصیلات ابتدایی خود را در مکتب حاجی عبدالفقیر به پایان رساند و در حال حاضر در رشته طب در یکی از دانش‌گاه‌های خصوصی کابل مشغول تحصیل است.

 

حشمت امینی، جوان ۲۱ ساله، از ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا است، ایشان تحصیلات ابتدایی خود را در لیسه عبدالهادی داوی به پایان برده است.

 

سید جمال مبارز در سال ۱۳۷۳ در ولسوالی ورس ولایت بامیان به دنیا آمد. او از لیسه شهید عبدالعلی مزاری در شهر مزار شریف فارغ تحصیل شد و بعد از فراغت به عنوان یک آرایش‌گر مشغول به کار شده است. او اجرای موسیقی رپ را به صورت خود آموز یاد گرفته است.

 

قاسم جامی در سال ۱۳۶۹ در شهر خاف ایران به دنیا آمد. قاسم اصالتن از ولسوالی غوریان هرات است و تحصیلات ابتدایی خود را در لیسه وزیر‌ یار محمد خان الکوزی به پایان رسانده است. سپس او وارد دانش‌گاه تعلیم و تربیت هرات شد و در بخش ادبیات زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شد. قاسم از ۶ سال پیش، یادگیری موسیقی را شروع کرده است.

 

وحید رهام، جوان ۲۳ ساله، فارغ تحصیل دانش‌کده دارو‌شناسی از یکی از دانش‌گاه‌های خصوصی هرات است. او اصالتن از هرات است و یک سال است که یادگیری موسیقی را شروع کرده است.

 

حکمت رضوان ۲۳ سال پیش در جوزجان چشم به دنیا گشود. اصلیت ایشان از ولایت سرپل است. حکمت بعد از به پایان رساندن تحصیلات ابتدایی، در رشته انجینری سیول در موسسه تخنیکی جوزجان تحصیلات خود را ادامه داد.

 

محمد مارتین یک جوان ۲۴ ساله هست، ایشان در البرز ایران به دنیا آمده و اصالتن از ولایت هرایت است. او از کودکی علاقه‌مند یادگیری موسیقی بوده است. محمد در اظهار نظری گفت، " می‎خواهم خواننده‌ای شوم که صدایش به گوش همه‌گان برسد. "

 

زلاله هاشمی در سال ۱۳۷۳ در ولایت ننگرهار به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در مکتب ناهید فرید به پایان رساند.

 

شقایق رویا، ۲۴ سال پیش در ایران به دنیا آمد، ایشان اصالتن از ولایت پکتیا هستند و در رشته زیست‌شناسی در دانش‌گاه طب ایران از مقطع لیسانس فارغ تحصیل شده است. او به اسب سواری علاقه‌مند بوده و در ایران گیتار را تدریس می‌کند.

 

 محسن سلیمان یک جوان ۲۶ ساله هست. ایشان مقیم هالند بوده و اصالتن از افغانستان است. محسن ۶ سال است که به موسیقی روی آورده است و ۱۲ سال از دوری ایشان از وطن می‌گذرد.

 

خلیل یوسفی، جوان ۳۲ ساله، از ولایت هرات است. او از کودکی به تمرین موسیقی پرداخته و برای زندگی و یادگیری حرفه‌ای موسیقی به سویس می‌رود. او گفت، " من عاشق موسیقی‌ام و می‌خواهم که کشورم آزاد باشد."

 

لطفن برای تماشای کامل قسمت هفتم ستاره افغان و آشنای بیشتر با ۱۲ هنرجوی برتر روی لینک زیر کلیک کنید.