بعد از مراحل انتخابی اولیه و انتخاب ۱۲ اشتراک کننده برتر، حالا وارد مرحله‌ی جدیدی می شویم. در این قسمت ما با این ۱۲ شرکت کننده برتر، نظریات، و انگیزه های اشتراک شان در برنامه ستاره افغان بیشتر آشنا می شویم.

 

«قاسم شاهد» در حدود ۲۰ سال پیش در یک خانواده فرهنگی و در ولایت بلخ به دنیا آمد. او یک شخص اجتماعی و عاشق موسیقی هست. قاسم ۳ سال است که این هنر را به صورت حرفه ایی زیر نظر استاد  امید محمد سلطانی فرا گرفته است.

 

« منصور آرین» در سال ۱۳۷۴ در کابل به دنیا آمد و دانشجوی سال اول در رشته هنرهای زیبای دانشگاه کابل هست. او از ۱۰ سالگی یاد گیری موسیقی را شروع کرده است.

 

«رامین پوپل» در سال ۱۳۷۸ در شهر کابل به دنیا آمد. وقتی که از عمر او ۱۳ بهار گذشته بود، او به موسیقی علاقمند می شود. رامین موسیقی را به مدت ۶ سال است که در  انجمن ملی موسیقی مطالعه کرده است و بعد از فارغ شدن از این انجمن زیر نظر استاد احسان عرفان به کار خود ادامه داده است. او بیشتر به سبک غزل آواز می خواند.

 

«زیبا حمیدی» در سال ۱۳۷۶ در شهر کراچی پاکستان دیده به دنیا گشود. او به مدت ۱۷ سال در ایران زندگی کرده و همچنین در یک مکتب ایرانی بخوبی تحصیلات خود را ادامه داده است. زیبا به مدت ۶ ماه موسیقی را در ایران آموخته است و انگیزه وی از آواز خواندن، بیان درد و اندوه مردم است. این بانو آهنگ های رپ را می خواند.

 

«جاوید سمیر» در سال ۱۳۷۲ در شهر کابل به دنیا آمد. او آموزش موسیقی را در ۱۷ سالگی شروع کرد. در عین حال، جاوید موسیقی را زیر نظر برادرش فرا گرفته است. جاوید تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رسانده است.

 

«سحر آرین» در سال ۱۳۷۱ در شهر شیراز در ایران دیده به دنیا گشود. او از ۱۵ سالگی آموزش موسیقی را شروع کرد. سحر به مدت ۲ سال است که این هنر را به صورت حرفه ایی تعقیب می کند و با شور و علاقه فراوان می خواهد یکی از ستاره های پیشتاز موسیقی در دنیا باشد.

 

«شفیع شیرزی»، یک دانشجوی دانشگاه هست، شفیع به مدت ۲ سال است که موسیقی را در دانشگاه آموزش می بیند. او آوازهای غزل را می خواند و براین باور است که ستاره این فصل ستاره افغان خواهد شد.

 

« حبیب الله فانی» در سال ۱۳۷۲ در ولایت کندوز به دنیا آمد. او در رشته علوم کامپیوتر مشغول تحصیل است و از ۱۲ سالگی شروع به یادگیری موسیقی رو آورده است.

 

« کاوه اکبری» در سال ۱۳۵۸ در ولایت هرات به دنیا آمد و در حال حاضر در شهر هامبورگ آلمان زندگی می کند. او موسیقی را به طور مسلکی زیر نظر استاد منوچهر جعفری آموخته است و به مدت ۶ سال است که به موسیقی رو آورده است.

 

«تواب نوری» در سال ۱۳۷۴ در یک خانواده روشنفکر در ولایت بلخ به دنیا آمده و در حال حاضر محصلِ رشته حسابداری در یکی از دانشگاه های ولایت بلخ هست. او  به مدت ۱ سال است که آموزش موسیقی را زیر نظر استاد روح الله عصمتی شروع کرده است.

 

«راشد آریا» متولد سال ۱۳۷۲ هست. راشد وقتی که ۱۱ سال بیش نداشت برای تعقیب موسیقی کلاسیک به عضویت لیسه هنرهای زیبای کابل در آمد و در حال حاضر موسیقی کلاسیک غربی را در دانشگاه کابل می خواند. دامنه صدای او، ۳ نوت از ۸ نوت موسیقی را در بر می گیرد و تن صدای او به حالت صدای زیر است.

 

برای دیدن کامل قسمت هفتم و آشنایی با ۱۲ اشتراک کننده برتر، لطفا روی لینک زیر کلیک کنید.