رقابت به مرحله تازه ای رسیده است، جای که ۱۲ شرکت کننده برتر ما به رقابت خواهند پرداخت. این هفته، ما این شانس را داشتیم که درباره هر یک از شرکت کننده گان و انگیزه های آنها برای شرکت در ستاره افغان معلومات بیشتری بدست بیاوریم.

 

اولتر از همه ما به سراغ ربیع الله بهزاد رفتیم، کسی که ۱۰ سال سابقه کار در عرصه موسیقی را دارد. او همیشه از اجرای کارهای خود در مقابل خانواده و دوستانش کسانی که همیشه از تلاشهای او در موسیقی حمایت کرده اند، لذت می برد. خوشبو احمدی، یک مادر جوان، کسی که ۵ سال از عمرش را در دیار غربت ( ایران) جای که او قادر نبود حرفه خوانندگی را دنبال کند، بسر برده است. و اکنون از این که شانس حضور در ستاره افغان برای او مهیا شده است بسیار هیجان زده و خوشحال است.

 

سهراب ایلیار جوان ۲۱ ساله ای که در یک خانواده هنردوست رشد کرده است، خانواده ای که موسیقی را با هم انجام داده و او را هم برای تعقیب موسیقی تشویق کرده اند. هارون پوپلزی ۲۷ ساله کسی که احساس می کند با خواندن در ستاره افغان گویا برای همه مردم کشورش می خواند.حسام فرزان انگلیسی درس می دهد و وقتی که تمرین آواز ندارد، فوتبال بازی می کند. شرکت کننده هراتی دیگر ما، هارون انوری بر این باور است که او می تواند عواطف و احساسات خود را از طریق آواز به گوش همه برساند.

 

پدر وی که هم اکنون به رحمت خدا رفته است، یکی از بزرگترین حامیان وی برای تعقیب موسیقی بود. ستاره بدخشانی ما، داوود پژمان به ما می گوید که چطور ستاره افغان او را از یک شخص ساده و گمنام به شخص محبوب که آینده موسیقایی درخشانی دارد، تبدیل کرد. روح مبارز آناهیتا الفت سالها به عنوان یک ورزشکار حرفه ای متمرکز بروی هنرهای رزمی و ژیمناستیک بوده است.او می خواهد که مهارت کار با آلات موسیقی را هم در کنار آواز خواندن بیشتر کند. نذیر احمدی از سرزمین باستانی هرات می خواهد که یک خواننده مشهور وشناخته شده جهانی شود و ستاره افغان را سکوی پرتاب خود می دانند.

 

جواد حسین زاده ۲۵ آواز خواندن را دوست دارد چون با این کار او لبخند را به لبان تماشاچی ها وحضار می آورد. نایب نایاب، مثل خیلی از شرکت کننده گان ما در کانون خانواده در معرض موسیقی قرار گرفته است.آرش بارز کسی که استدیوی شخصی خود را دارد اما قبل از آنکه ستاره افغان شروع شود او به ما گفته بود که اولویت تحصیل است. حالا او تنها سرگرمی مورد علاقه خود را با همه افغانستان شریک می سازد.