قسمت نهم با اجرای تکان دهنده " پیروزی-افغانستان"  توسط همه شرکت کننده گان و با حضور یک مهمان ویژه که آهنگساز آهنگ پیروزی، آرش، شروع شد. بعد از این اجرا داوران راجع به  این کار منحصر به فرد و متفاوت که توسط ۱۲ شرکت کننده اجرا شد، نظریات خود را بیان کردند. امسال آنها در جستجوی صداهای رسا، مشکلات آهنگهای انتخاب شده، و حضور در استیج ستاره افغان بعدی هستند. به عنوان یک نو آوری تازه درباره تعامل و ارتباط با برنامه، بیننده گان می توانند آرای موافق ومخالف خود را از طریق پیام تیلیفونی ارایه کنند.

 

اولین نفری که روی استیج رفت، نایب نایاب بود که آوازش را  با یک پلی بک آماده شده ارائه کرد. او اجرای خوبی داشت طوریکه داوران از انتخاب وی در جمع ۱۲ بهترین پیشمان نشدند. خوشبو احمدی هم جزء اولین شرکت کننده گانی بود که روی استیج حاضر شد و باز هم داوران درباره اهمیت آواز خواندن و اجرا که دو مقوله جدا از هم هستند او را راهنمایی کردند. شرکت کننده سوم سهراب ایلیار بود کسی که با یک آهنگ ازبکی، تنوع زیبا و غنی قومیتی کشورمان را برایمان تداعی کرد. حسن فرزان، یک جوان جویای نام ۱۹ ساله چهارمین شرکت کننده بود که حضار را با اجرای زیبای از فروغ جان احمدی هیجان زده کرد طوریکه نیمی از داوران انگشت به دهن ماندند. ربیع الله بهزاد برنامه را با یک قطعه کوتاه رومانتیک آرام ادامه داد و داوران از او خواستند طوری اجرا کند که احساس اش در ترانه و شعر به خوبی نمایان شود.

 

داوود پژمان قسمت دوم برنامه را با اجرای که در آن یک آله موسیقی زنده و گیرای دیگر هم نواخته می شود، شروع کرد. بعد از آن ما وقفه ای کوتاه با بخش تازه کیو & ای داشتیم جای که سهراب به بیننده گان گفت، من در هر عروسی که امکانش باشد با خوشحالی می رقصم و حتی اگر جایش باشد شانه هایم را هم می  لرزانم. بعد از آن نوبت به آناهیتا الفت رسید، کسی که در طول این فصل به طور پیوسته پیشرفت کرده است.

 

او یک آهنگ مورد علاقه حضار را اجرا کرد. ما بسیار مشتاق هستیم که وی با به کار گیری راهنمایی داوارن برای قسمت بعد به عنوان یکی از مدعیان جدی کسب عنوان ستاره افغان، ظاهر شود. هارون پوپلزی و هارون انوری ناامید نبودند- آنها آنقدر مطمین هستند که خود را در جمع فینالیست ها می بینند. نذیر حیدری به خوبی اجرای خود را انجام داد و باید روی حضور خود در روی استیج بیشتر کار کند در حالیکه او پتانسیل این کار را هم دارد. جواد حسین زاده بر عصبانیت خود کنار آمد و بنظر می رسد که در طول تمرینهای خود اجرای خود را به خوبی انجام داده است- داوران امیدوارند او رِژیم غذایی خود را  حفظ کند! آرش آهنگ "روزگار شرین" را با یک مقدمه تک نوازی گیتار و تمپوسریعتر خواند. او همچنین در اجرای شبانه شرکت کرد و رای خود را به نایب داد- بهر حال آرش قسمت آخر را اجرا کرد. دو قسمت هفته بعد را از دست ندهید!