در برنامه ی این هفته، افغان ها از سرتاسر دنیا فرصت اشتراک در آزمایش های ابتدایی ستاره افغان را با فرستادن قطعه یی از آهنگ خود از طریق اینترنت به دست آوردند. از میان چندین ویدیو کلیپ فرستاده شده، ده نفر موفق شدند تا به مرحله ی دوم اینترنتی راه پیدا کنند که در آن مرحله داوران باید تنها یکی از آنها را برای رقابت اصلی انتخاب کنند. 

 

کاوه اخگر به جای خواندن آهنگ ، سهواً یک شعر را می خواند. لیلا احمدی جوانی از ایران با وجود اینکه از نظر داوران بسیار جوان به نظر می رسد، ولی موفق می شود تا با صدای خود آنها را تحت تأثیر قرار بدهد. او آهنگ خود را در مرحله دوم نیز اجرا می کند، ولی از نظر داوران برای اثبات کافی نمی باشد.نجیب جویا، اشتراک کننده یی از کانادا که آهنگ خود را به زبان فارسی و هندی میخواند و موفق می شود تا رضایت داوران را به دست بیاورد و به مرحله ی دوم اینترنتی راه پیدا کند، مرحله یی که وی تصیم می گیرد تا آهنگ خود را با نواختن پیانو اجرا کند.

 

 

احمد شاه میری از آمریکا به داوران می گوید که او همیشه برنامه ستاره افغان را تماشا می کند و آرزوی اشتراک در این برنامه را دارد. استاد شهلا در مورد او می گوید که وی مثال خوبی از کسانی است که به جای ارائه ی صدایشان، بیشتر بدن خود را تکان می دهند و به کامیابی فکر نمی کنند. مجری ما مصطفی با چند تن از اشتراک کنندگان از طریق اسکایپ صحبت می کند تا نتیجه اینکه آیاآنها به مرحله بعدی راه پیدا می کنند و یا خیر را به آنهااعلام کند. لحظاتی هیجان انگیز برای همه! در آخر، لطیف عطایی، کسی که با سه فرزند خود در کانادا به سر می برد، تنهااشتراک کننده ی مورد علاقه ی داوران در آزمایش های سرتاسری جهان می باشد. او موفق شد تا به مرحله ی بعدی راه پیدا کند.

 

احمد خالد از کانادا – به مرحله بعد راه پیدا نمی کند.
کاوه اخگر از ناروی – به جای آهنگ، شعر می خواند. به مرحله بعد سعود نمی کند.
لیلا احمدی از ایران – به مرحله  بعد سعود نمی کند.
نجیب جویا از کانادا – به مرحله بعد راه پیدا نمی کند.
احمد شاه میری از آمریکا – به مرحله بعد راه پیدا نمی کند.
احسان الله احمدی از استرالیا – به مرحله بعد راه پیدا نمی کند.
عبدالرئوف از کانادا – به مرحله بعد سعود نمی کند.
لطیف عطایی از کانادا – به مرحله ی بعد راه پیدا می کند.
نوید میاخی از پاکستان – به مرحله بعد سعود نمی کند.
احمد جلال از هالند – با زدن طبل محلی آهنگ خود را اجرا می کند -  کامیاب نمی شود.
جاوید منصوری از آمریکا – به مرحله بعد راه پیدا نمی کند.
یما صدیقی از سویدن – به مرحله بعد سعود نمی کند.
امیر نوروزی از سویدن – با صدایی گیرنده و همراه گیتار آهنگ خود را اجرا می کند – به مرحله بعد سعود نمی کند.
فردین حسنی از روسیه – او نتوانست تا ویدیو کلیپ خود را ارسال نماید، وی ضخمی و تازه از عملیات رخصت شده بود، به همین دلیل آهنگ خود را از طریق اسکایپ اجرا کرد – به مرحله ی بعدی راه پیدا نمی کند.