اولین شرکت کننده برنامه ۵ بهترین ستاره افغان داوود پژمان بود، که یک آهنگ محلی افغانی را به نام " خدا گر پرده بردارد" اجرا کرد. داوود مجموعاُ ۳۵ نمره را از داوران برنامه بدست آورد. وحید قاسمی، آموزگار داوود در مورد اجرای  وی نظریات مثبت ی را به وی ارائه نمود.
شرکت کننده دوم برنامه، ربیع الله بهزاد به شکل بسیار ویژه معرفی گردید (برای دانستن بیشتر در این مورد، ویدیو را ملاحظه نمائید)، همچنان ربیع الله، داوود پژمان را در راستای پیشرفت وی در برنامه، مانع بزرگی دانست.

 

 

ربیع الله بهزاد آهنگ " چی باجا شد" وحید قاسمی را اجرا کرد. او از طرف داوران برنامه بلند ترین نمره، یعنی از هر داور ۱۰ نمره که مجموعا ۴۰ نمره میشود، بعلاوه نظریه مثبت از طرف وحید قاسمی بدست آورد.
شرکت کننده سوم آرش بارز بود. او آهنگ " لیلی جان" را با موسیقی سنتی اجراء کرد و از  طرف داوران برنامه از ۴۰ نمره ۳۶ نمره را بدست آورد.

 

 

شرکت کننده چهارم برنامه نایب نایاب بود، کسیکه با یک آهنگ سنتی به نام " روی یار خال داره دانه دانه" روی استیج برنامه ظاهر شد. که از طرف داوران برنامه سه ۱۰ و یک ۹ که مجموعاٌ ۳۹ نمره میشود، را بدست آورد.
آناهیتا الفت، کسیکه در برنامه خوش شانس دوباره به برنامه راه یافت، پنجمین شرکت کننده این مرحله بود و آخرین آهنگ برنامه امشب را که یک آهنگ سنتی به نام " الی جو" بود اجرا نمود. او از طرف داوران برنامه نظریات مثبت را، با مجموعا ۳۶ نمره بدست آورد. آناهیتا گفت، او بسیار خوش است که دوباره به رقابت در برنامه برگشته است و آرزو دارد که از طرف علاقه مندان خود حمایت شود.

 

 

به ربیع الله بهزاد بخاطر اجرا فوق العاده اش با ۴۰ نمره مکمل، از طرف داوران لقب ستاره طلایی این شب برنامه ستاره افغان نیز داده شد.
در برنامه این شب ستاره افغان سه گروه موسیقی سنتی وجود داشت که با حضور شان برنامه را رنگین ساختند. برای دیدن ویدیو این برنامه به آدرس ما در یوتیوب مراجعه نمائید.