ما فصل نهم ستاره افغان را با میزبانی مصطفی عزیزیار، بورد داوران محترم و بیشتر از ۱۶۰۰ خواننده ی مشتاق برای آزمایش های ابتدایی در شهر کابل آغاز کردیم. هر یک از داوران امسال با گنجینه یی از تجربه، دستاورد و شهرتی فراتر از افغانستان به استقبال برنامه این فصل رفتند. قاسم رامشگر، گیتاریست افسانه ای نیز امسال دوباره با ماست. ولی فتح علی خان، جوانترین داور این فصل، در بخش غزل ماستری دارد. شهلا زلاند، کسی که در یک خانواده ی مشهور اهل موسیقی متولد شده است نیز با صدای شگفت انگیز خود برگشته است. اما، یک داور جدید در برنامه ی این فصل به جمع این گروه پیوسته است.

 

 (آقای بهزاد) برای اولین بار در آزمایشات ابتدائی، بخاطر حضور استاد قاسم رامشگر که در سختگیری پیشینه دارد، اندکی دست و پاچه شده بود. با اینجال، وی با کمی توصیه از طرف استاد رامشگر تشویق و تمجید گردید " هرگز نترس". اشتراک کننده ی بعدی خوشبو احمدی بود، کسی که مدت هاست علاقمند این برنامه می باشد و حتی در هنگام آشپزی آواز می خواند و تمرین می کند. (او یک بار به خاطر این کارش سوخته است). لحظاتی بعد، پیوستن طاهر شباب به جمع داوران همه را متحیر ساخت. وی حرفه ی خود را تحت نظر بزرگترین استادان موسیقی این کشور آغاز کرده است و از جرمنی تا به جاپان تقدیس پیروزی به دست آورده است.

 

جوانان امیدوار از هر گوشه و کنار شهر کابل شرکت کردند. بعضی از آنها با ادعای آهنگسازی بیش از ۷۰ آهنگ را داشتند. بعضی ها رپ خواندند. بعضی دیگر برای رسیدن به مرحله گزینش، با هر گونه چالش مبارزه کردند و پیروز شدند: اعتیاد، کوری و ظلم و ستم. و مانند همیشه، بعضی ها خوش شانس بودند و برخی دیگر برای سال آینده دوباره سعی و تلاش خواهند کرد. 
تعدادی از زنان با استعداد و جوان شهر کابل به مرحله بعدی سعود کردند و داوران مشتاقانه منتظر دیدن کامیابی آنها در میان مجموعه یی از اشتراک کننده های با استعداد هستند. خواهیم دید که هقته آینده مزار شریف چند ستاره نهفته را برای ما در خود گنجانیده است. تا هفته بعد، خدا یار و نگهدارتان!