قسمت دوم ستاره افغان، ما را با خود به خانه اشتراک کنندگان و ستاره های افغان فصل های گذشته برد. قبل از دیدار با امیدهای امسال شهر مزار شریف، داوران انتظارات خود را راجع این فصل بیان کردند: نُت تزئینی تحت فشار، دانش در مورد موسیقی به عنوان یک هنرمند و شکل علمی آن و خالص بودن صدا در میان دیگر اشتراک کنندگان، از جمله نکاتی بود که داوران مطرح کردند. با این حال، بسیاری از اشتراک کنندگان به دلیل استرس و فشار عصبی این فصل را از دست دادند، اما ناگفته نباید گذاشت که همیشه سال دیگری هم وجود دارد...

تمامی سبک های موسیقی در مزار شریف به روی پرده های تلویزیون قرار گرفت. محمد سعید: با اجراء آهنگی از داستان عشق لیلی و مجنون که ترکیبی از ملودی، ضرب و یک تنبور بود، توانست کارت موفقیت این مرحله را به دست آورد و به مرحله بعد سعود کند. یک بانو که قادر به اشتراک در امتحانات ابتدایی مرحله اول شهر کابل نشده بود، برای محک زدن شانس خود به دیار مزار شریف سفر کرد. خواهر وی قضاوت داوران را در مورد اجراء او از طریق تلفن گوش می کرد. این ریسک او به کامیابی انجامید و وی توانست به مرحله بعد سعود کند و یک قدم دیگر به طرف تحقق رویاهایش بردارد. اشتراک کنندگان دیگر هم از ولایتی دور دست مانند بدخشان به این شهر سفر کرده بودند و سبک های طنین انداز و آله های موسیقی (خوش قارچه) را با خود آورده بودند. لیلا برای اشتراک در این برنامه راه طولانی را از دورترین نقطه ی دنیا، استرالیا پیموده بود و سفرش را با نوت بالا خاتمه داد- اما وی در صورتی می تواند به مرحله بعد سعود کند که داوران هیچ اعتراضی نسبت به اجرای بعدی او نداشته باشند.

حتی با گذشت ۹ فصل، هنوز هم برنامه ستاره افغان همه را متحیر می سازد. مصطفی جوان اقرار می کند که او به خاطر امتحانات ابتدایی ثبت نام نکرده است، بلکه وی به دنبال فرصتی بوده که بتواند با استاد شهلا عکس بگیرد و به همین دلیل در این برنامه اشتراک کرده بود. به هر حال وی اول باید شعری را می سرایید! مجموعه ی اشتراک کننده های قسمت دوم این فصل ستاره افغان با اجراء یک بانو که برای اشتراک در این برنامه از کانادا سفر کرده بود، به پایان رسید. اما اینکه این سفر در کجا به پایان می رسد، باید با ما باشید! 

 

امتحانات آزمایشی
حمیدالله – یک کلاه می پوشد. کامیاب نمی شود.
محمد سعید – یک سه تار با خود می آورد.
آنایتا – امتحانات آزمایشی مرحله اول در شهر کابل را از دست داده بود. سعود می کند. به خواهرش در کابل زنگ می زند تا او نیز قضاوت داوران را بشنود. 
مردی از بدخشان که آهنگ رودکی را همراه با خوش قارچه اجراء کرد.
لیلا از استرالیا
حبیب – خوب می خواند. سعود می کند. داوران می گویند: شاید بسیار احساساتی و هیجانی شده بود.
مصطفی -  به خاطر آزمایش اشتراک نکرده بود. فقط می خواهد که همراه استاد شهلا عکس بگیرد.
منیژه – بانویی از کانادا.