و بلاخره شبی فرا می رسید که ماه ها در انتظارش بودیم... بله، مرحله نهایی جشنواره نهم ستاره افغان! امشب ما فهمیدیم که کدام اشتراک کننده – نایب نایاب و یا ربیع الله بهزاد – از طرف میلیونها علاقه مندان انتخاب شده است تا جدیدترین آواز خوان احساساتی افغانستان شود. مرحله نهایی مصادف با سال نو و یا نوروز است و سال نو را برای تمام اشتراک کننده ها، داوران و بینندگان تبریک می گوییم. در این قسمت خاص، ما برای شما از طرف ستاره های افغان فصول گذشته و حال حاضر، اجراهای بسیار، بسیار جالب و فراموش نشدنی را داریم. 

 

مرحله نهایی با یک آهنگ گروهی توسط بعضی از اشتراک کننده های حذف شده این فصل، آغاز می گردد. این آهنگ به رنگهای سیاه، سرخ و سبز پرچم افغانستان تخصیص داده شده است. حتی استاد شهلا نیز به جمع آنها می پیوندد! ما بعضی هدایای نوروزی زیبایی برای بینندگان خود ترتیب داده ایم که مشمول اجرای آهنگ ایرانی آرام به نام "همه چی آرومه" توسط برنده مقام اول فصل گذشته، ساجد جنتی می شود. همچنان ما اجراهایی از رضا رضایی، ستاره مقام اول در جشنواره هفتم ستاره افغان و ولی سازش ستاره مقام اول جشنواره پنجم ستاره افغان را داریم. مطمئناً شما نمی خواهید تا تماشای اجراهای فوق العاده این ستاره ها را از دست بدهید. و یقیناً تا به حال چندین ستاره از جشنواره های مختلف را ندیده اید که بر روی یک استیج به دور هم جمع گردند.  

 

فینالیست های ما نیز در مرحله نهایی اجراهایی دارند و از بهترین اشتراک کننده این فصل نیز می شنویم، به شمول ستاره مورد علاقه ی حضار، آرش بارز. آرش نیز با گیتار برقی آهنگ سنتی زیبا و بی نظیر پاپ ایرانی از رنا فرهان به نام "سرماست" را می نوازد و اجرا می کند. برنده مقام اول فصل دوم، نجیب الله محمودی نیز یک آهنگ شاد را اجرا می نماید. داور خوش صدای این برنامه، خانم شهلا زلاند نیز یک اجرای انفرادی بسیار زیبا را به نمایش می گذارد. 

 

بلاخره زمان آن فرا رسیده است تا بدانیم که کی حائز مقام ستاره طلایی این جشنواره شده است. در پیش روی صد ها حضار تالار و میلیون های بیننده در خانه ها، نام ربیع الله بهزاد به عنوان ستاره طلایی جشنواره نهم ستاره افغان گرفته می شود! ما نیز به او و همچنان نایب نایاب به خاطر کسب مقام دوم تبریک می گوییم.